کارگاه گیمیفیکیشن از آشنایی تا طراحی

  • کد رویداد:100022
  • تاریخ انتشار :شنبه , 1396/06/06
کارگاه گیمیفیکیشن از آشنایی تا طراحی

چرا در این کارگاه شرکت کنیم؟
اگر بخواهیم یک تعریف ساده از گیمیفیکیشن عنوان کنیم به استفاده از مکانیک بازی ها و جایزه ها درمواردی غیر از بازی ها برای افزایش اشتیاق و تحریک کردن رفتار کاربران گیمیفیکیشن گفته می شود .شما می توانید از گیمیفیکیشن برای افزایش مواردی  چون وابستگی ، به اشتراک گذاری ، ساخت محتوا ، خرید و موارد مشابه استفاده کنید .
حالا چرا از بازی ها می خواهیم برای تحریک رفتار کاربران استفاده کنیم . چون مردم بازی ها را دوست دارند» تنها در سال 2010 بازی های دیجیتالی 25 میلیارد دلار فروش داشته اند .
حال ما برنامه ای براساس گیمیفیکیشن طراحی می کنیم تا با قرار دادن کاربر در داخل چیزی شبیه بازی آنها را ترغیب به کاری بکنیم که به آن مایل نیستند و انگیزه و لذت را در آنها تقویت کنیم و دریک کلام لذت بیشتری خلق کنیم .
اگر هنوز مفهوم این کلمه براتون سخت هست با چند تا مثال شاید نزدیک تر شوید :
–          کارمند برتر ماه شدن یک نوعش است
–         کسب کمربند مشکی کاراته نوع دیگری استفاده از گیمیفیکیشن است .
اگر بخواهیم واضح تر بگیم گیمیفیکیشن درباره ساخت یک بازی نیست البته نمی خوام بگم بازی ها بد هستند اونها فوق العاده اند .
نکته این است که با گذاشتن یک بازی بر روی سایتتان نمی توانید یک تجربه زیبا را خلق کنید .به طور کل یک وب سایت مبتنی بر شبکه های اجتماعی یک برنامه آموزش کارمندان یا یک برنامه کاهش وزن می تواند با استفاده از گیمیفیکیشن خیلی جالب تر و هیجان انگیز تر باشد .
 
اگر می خواهید مثال های بیشتری از گیمیفیکیشن در دنیای واقعی را مشاهده کنید می توانید سایت www.thefuntheory.com  را کلیک کنید
این سایت  وابسته به شرکت فولکس واگن است که با هدف تغییر مثبت در نگاه کارمندان ایجاد شده است . چند مثال از این سایت رو عنوان می کنم  »
–         کمربند ایمنی ای که استفاده از آن برای افراد بامزه است
–         یک سطل آشغال که اگر بطری ای  در آن پرت کنید  به شما امتیاز می دهد !
–         یک دوربین سرعت سنج که اگر ماشین ها با سرعت مجاز از کنار آنها عبور کنند پلاک آنها را در یک لاتاری شرکت می دهد
–         پله های پیانویی : برای ترغیب مردم به استفاده از پله های معمولی به جای پله برقی دستگاهی ساخته اند که با پا گذاشتن بر روی هر پله صدای یک کلاویه از پیانو به گوش می رسد .
در حوزه دانشگاهی هم مثال جالبی وجود دارد که دانشگاه واشنگتون انجام داده است که در آن برای ترغیب مردم به همکاری در یک تحقیق علمی با استفاده از حل کردن یک پازل اتفاق می افتد .اگر به نظرتان موفقیت یعنی کشف پروتئینی که در درمان ایدز 15 سال محققیان را سر کار گذاشته و تبدیل این زمان به ۱۰ روز باید بگم این هم یکی دیگر از موفقیت های این سیستم است!!
حقایق زیر بدیهی اند :
–         مشتری ها وفادار نیستند
–         کارمندان کم کارند
حقایق زیر نیز :
–         ۵۴ درصد مشتری ها در برنامه های وفاداری شرکت نمی کنند
–         ۶۹ درصد از مشتری ها از اجتماعات آنلاین دوری می کنند
–         ۵۰ درصد کارمندان با نرم افزارهای سازمانی اخت نمی شوند
–         ۸۸ درصد کارمندان از نرم افزارهای اجتماعی سازمانی استفاده نمی کنند

خوب چه چیزی کم است . انگیزه . پس وارد گیمیفیکیشن شوید !

سرفصل کارگاه:
 کاربردهای گیمیفیکیشن و تاثیرات واقعی آن
نحوه تشخیص و استدلال نیاز برای استفاده از گیمیفیکیشن در یک سرویس و محصول
طبقه بندی رویکردهای طراحی گیمیفیکیشن
طراحی و فاز بندی پروژه طراحی
نحوه عملکرد در هر یک از فازها و شناخت ابزارهای مورد نیاز
انتخاب و محاسبات مرتبط با جوایز
نظارت و اصلاحات لازم در پروژه
چالش‌های طراحی و پیاده‌سازی گیمیفیکیشن در ایران

لینک ثبت‌نام:

https://evand.com/events/gamificationw

گفتنی است دانش‌پژوهان انستیتو و اعضای مرکز رشد بازی‌سازی می‌توانند با درج کد irangdi در ایوند از تخفیف ۲۰ درصدی برخوردار گردند.