گزارش روابط عمومی انستیتو ملی بازی‌سازی از دهمین رویداد «تجربه‌ی بازی‌ساز»

  • کد خبر:100054
  • تاریخ خبر : , 1395/08/09
  • بازدید:446 نفر
گزارش روابط عمومی انستیتو ملی بازی‌سازی از دهمین رویداد «تجربه‌ی بازی‌ساز»

گزارش روابط عمومی انستیتو ملی بازی‌سازی از دهمین رویداد «تجربه‌ی بازی‌ساز»
دهمین گردهمایی ماهانه بازی‌سازان (GDX10) با همان شعار همیشگی «همبستگی برای بازی‌های بهتر» بیست‌ونهم مهرماه 1395 در سالن کنفرانس مجموعه‌ی «باغ زیبا» برگزار شد. این رویداد به‌طور ماهانه به همت انستیتو ملّی بازی‌سازی با هدف آموزش، انتقال تجربه و ایجاد نزدیکی بیشتر بین فعالان حوزه بازی برگزار می‌شود.
اما در GDX10 چه گذشت:
 در بخش اول این رویداد سامان مهدور و شروین رحیمی‌راد از کافه‌بازار، پیرامون صنعت بازی‌سازی و پیشرفت بازی‌های اندرویدی در ایران صحبت کردند و با اشاره به سهم شصت‌وپنج درصدی بازی‌های موبایلی به این نکته تاکید کردند که تحلیل رفتار و علایق بازیکن‌ها برای تولید کنندگان از اهمیت زیادی برخوردار بوده و هست و دراین میان کافه‌بازار با مطالعه، بررسی و تحلیل رفتار و علایق بازیکن‌های موبایلی کاربر کافه‌بازار و دسته‌بندی بازی‌ها و تحلیل ترجیح خرید در دسته‌های مختلف بازی، سعی کرده تا در رشد کیفیت و جذابیت و البته فروش بازی‌های ایرانی به توسعه‌دهندگان و بازی‌سازان ایرانی کمک کند.
پس از دورهمی و پذیرایی و گپ و گفت بازی‌سازان نوبت به «ارتش یک نفره» رسید. سازنده و منتشر کننده‌ی بازی 41148 مهدی فنایی با یک تیم تک نفره از مشغله کار و دانشگاه خود که باعث عدم تشکیل تیم برای ساخت بازی شده گفت و تجربیات ساخت چهار اپیزود از بازی 41148 را بصورت انفرادی و فراز و نشیب‌های تیم تک نفره خود و بازی فروشی بدون پرداخت درون برنامه‌ای را با بازی‌سازان حاضر در سالن به اشتراک گذاشت.
تجربه بازی‌ساز مهرماه با خبر جشنواره بازیسازان مستقل ایران به عنوان جامع ترین جشنواره حوزه بازی های رایانه‌ای به پایان رسید. شروع فراخوان مرحله اول این جشنواره که با همت شرکت بازی سازان جوان برگزار خواهدشد شهریورماه 95 بوده و داوری اولیه مرحله اول در اواخر مهرماه و مهلت نهایی ارسال آثار (مرحله دوم) اواخر آبان ماه می‌باشد. داوری نهایی این جشنواره و اختتامیه آن نیز در آذرماه 95 برگزار خواهدشد.

پیوندهای مرتبط

آخرین خبرها

پربازدیدترین خبرها