دوره‌های فنی انستیتو ملی بازی‌سازی

  • کد خبر:100155
  • تاریخ خبر :یکشنبه , 1398/05/22
  • بازدید:337 نفر
دوره‌های فنی انستیتو ملی بازی‌سازی



دوره‌های فنی بازی‌سازی
در این دوره به بررسی تمام چالشهای فنی بازی سازی و معرفی مفاهیم بازی سازی پرداخته می‌شود

سطح دوره عنوان توضیحات
سطح مقدماتی/ مبتدی برنامه نویسی به زبان #C آموزش زبان سی‌شارپ
سطح مقدماتی/مبتدی بازی سازی با یونیتی آموزش استفاده از یونیتی، ابزارها و برنامه‌نویسی
سطح میانی/
متوسط
مبانی فنی بازی‌سازی در این دورهتمامی مشکلاتی و راه‌حل‌های موجود در بازی‌سازی گفته می‌شود.حداقل دانشجو با کلیدهای سرچ هر مفاهیم آشنا شود. و یا حداقل در مواقع انتخاب الگوریتم‌ها و روش ها، با آنها آشنا باشد
سطح پیشرفته / حرفه ای پروژه فنی: ساخت یک بازی تحت شبکه در این دوره به صورت عملی بازی آنلاین و تحت شبکه آموزش داده می-شود. مابقی مفاهیم به صورت پیش‌فرض در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد.
سطح پیشرفته/
حرفه ای
پروژه فنی: ساخت یک بازی با تدریس فیزیک در این دوره به صورت عملی فیزیک اجسام و برخوردها و ... آموزش داده می‌شود. مابقی مفاهیم به صورت پیش‌فرض در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد.
سطح پیشرفته/
حرفه ای
پروژه فنی: ساخت یک بازی با تدریس هوش مصنوعی در این دوره به صورت عملی هوشمند‌سازی عناصر بازی آموزش داده می‌شود. مابقی مفاهیم به صورت پیشفرض در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد.


سرفصل‌های دوره‌های فنی بازی‌سازی انستیتو ملی بازی‌سازی
سرفصل دروس نام استاد         عنوان درس       
آموزش مفسر ها و کامپایلر ها
آموزش نحوه اجرای برنامه های C#
آموزش برنامه نویسی ‏Object Oriented
اصو ل نامگذاری
محمد ایرجی برنامه نویسی به زبان سی شارپ 
آموزش برنامه نویسی ویندوز
آموزش اصول قالب بندی و نمایش متن
آموزش Comment ها
آموزش استفاده از visual studio 2017
انواع داده اولیه در سی شارپ
آموزش مفاهیم حافظه
حافظه Stack و Heap
تصمیم گیری و عملگر های رابطه ای
آموزش عملگر های منطقی در C#
آموزش عملگر های تخصیص دهنده
آموزش عملگر های افزاینده و کاهنده
آموزش ساختار های کنترلی
آموزش ساختار های شرطی if & if else
آموزش عبارت تکرار ‏while
آموزش عبارت تکرار ‏Do-while
آموزش عبارت تکرار ‏for
آموزش عبارت تکرار Foreach
آموزش عبارت چند انتخابی ‏switch
کار با فرم ها در پروژه های ویندوزی
آشنایی با کنترل های ابتدایی نظیر Button, Textbox, Group box, Picture box, List box, DataGridView و ...
آموزش متد ها ‏
آموزش اعلان و فراخوانی متد
آموزش Optional parameter ها
آموزش متد ها و فیلد های ‏Static
قلمرو اعلان در C#
آشنایی با کلمات کلیدی ref و out
استفاده از آرایه به عنوان ورودی و خروجی متد
Call by value & Call by Refrence
Method Overloading
آموزش Generic Method
Static Method
آموزش آرایه ها ، رشته ها و فایل ها ‏ در C#
آموزش انواع اصلی و مرجع در C#
آموزش آرایه ها
آموزش عبارت ‏for‏پیشرفته
آموزش آرایه های چند بعدی در C#
آموزش رشته ها و کاراکترها در C#
آموزش متدهای کار با کاراکترها
مقایسه رشته ها در C#
آموزش متد های ‏String
آموزش اتصال و استخراج رشته ها در C#
آموزش کار با فایل های سیستم عامل در C#
آموزش کلاس ها، اشیا و متغیرهای نمونه
تعریف برنامه نویسی شی گرا OOP
تعریف کلاس - Class
تعریف Property و Field
آموزش اعلان کلاس و نمونه سازی یک شی از کلاس در C#
آموزش مقدار دهی شی ها با سازنده ها (Constructor) در C#
آموزش مفاهیم کنترل دسترسی (internal ، Public , private , protected)
آموزش متد های سازنده کلاس در C#
تعریف Automatically Implemented Properties
تعریف Read - Only Properties
کنترل استثنا در این دوره از آموزش C#
آموزش انواع Exception در C#
بررسی Exception
آموزش Finally در C#
آموزش Using
آموزش Multi-catch در C#
آموزش LINQ
آموزش Query Expressions
آموزش Sub queries
آموزش LINQ to SQL
آموزش LINQ to Entity
آموزش Filtering
آموزش Projecting
آموزش Joining
آموزش Ordering
آموزش Grouping
و غیره !
مقدمه و آشنایی با انواع موتور های بازی
آشنایی با محیط نرم افزار Unity 3D
طراحی بازی
ایجاد یک پروژه بازی
آشنایی با نحوه ایجاد صحنه ها و سلسله مراتب قرار گیری اشیاء
ایجاد و حرکت دادن اشیاء
کارکردن با نمونه اشیاء وارد شده (Imported Assets)
حمید جلیلی بازی سازی با یونیتی
نحوه سازماندهی نمونه اشیاء
تهیه خروجی از نرم افزاری های ایجاد اشیاء 3مناسب کار با یونیتی
وارد کردن اشیاء به یونیتی و دادن پوسته و لایه به آنها
ایجاد محیط بازی
تشریح محیط بازی
ایجاد یک کنترل کننده بازی
انتشار تنظیمات پروژه
افزودن عوامل محیطی و آسمان ، ابر و مه
تنظیم یک کنترل کننده بازیگر نقش اول First Person Controller
ایجاد عوارض زمین
ساختن عوارض زمین Terrain
شکل دهی به عوارض زمین
آشنایی با ساخت مواد و سایه زن  Material و Shader  ها
ایجاد مواد و تخصیص سایه زن ها به اشیاء
همزمانی چند نوع ماده بر روی یک شی
افزودن پوسته به مواد
تنظیم پوسته ها روی مواد
کارکردن با GameObject  و Components
ایجاد یکGameObject
آشنایی با Components
آشنایی با حاشیه ساز های اشیا Collidors
آشنایی با کاربرد مواد فیزیک (Physic Materials)
آشنایی با نحوه اتصال ها در بدنه اشیاء منفصل
ایجاد انیمیشن
بکارگیری Prefab برای تولید انیمیشن
متحرک سازی یک شی
تنظیم زمان بندی متحرک سازی در انیمیشن
تنظیم شفافیت و نور ها در انیمیشن
متحرک سازی پوسته اشیا
نوردهی در صحنه
مقدمه ای بر برنامه نویسی یونیتی به زبان C#
افزودن اسکریپت ها به GameObjects
آشنایی با طرز نوشتن درست یک اسکریپت
ایجاد اشیاء یک بازی دو بعدی
ایجاد یک پروژه دو بعدی
افزودن اشیاء دو بعدی
کارکردن با قطعه بندی اشیاء
لایه بندی اشیاء دو بعدی
ایجاد یک حاشیه دو بعدی
افزودن افکت تصاویر
استفاده از گرانش
افزودن عمق تصویر
افزودن افکت Motion Blur
تصحیح رنگ ها
افزودن افکت های ویژه و صدا
افکت های آب
کارکردن با باد  و محل تولید باد
ایجاد یک منبع تولید صدا
آشنایی با Build و Batching
تست بازی و نمایه های آماری
اشکال زدایی و Debugging
خروجی فایل اجرایی
جمعبندی و نکات ویژه و  غیره
 
هندسه‌ی تحلیلی و جبر خطی: بردار و   ماتریس و quaternion و غیره
ترکیبیات و شمارش: احتمالات و غیره
ریاضی گسسته: اتوماتاها و غیره
مهندس مهرشاد نیک‌نژاد مبانی فنی بازی‌سازی 
(بررسی تمام چالش های فنی بازی­سازی و معرفی مفاهیم بازی سازی)
حل عملی مسئله‌های متنوع الگوریتمی با توصیفات دقیق و محدودیت‌های سخت روی زمان اجرا و صحت خروجی
رابطه سخت افزار و نرم افزار
برنامه‌سازی در مقیاس بزرگ، ساختار پایه‌ی موتورها و بازی‌ها، سرویس‌های پایه، مدل‌سازی دنیا و جریان داده، مدیریت منابع، ورودی، … (مرجع: Jason Gregory - Game Engine Architecture)
گرافیک و رندر و انیمیشن، فیزیک و collision،…
هوش مصنوعی در بازی
سیستم های گیم پلی ( دوربین، inventory، مأموریت و quest، نقش‌آفرینی و stats، تولید الگوریتمی مرحله و غیره، اسکریپت‌نویسی و ارتباط با اسکریپت، state machine و سیستم‌های eventای، ... )
برنامه سازی موازی و مقیاس پذیر (چندنخی و مقیاس‌پذیری در کارایی، چالش‌ها و مشکلات، الگوها و داده‌ساختارها، برنامه‌سازی غیرهمگن (روی GPU)، شیدرهای گرافیکی، شیدرهای غیرگرافیکی و GPGPU  )
بازی سازی شبکه ای یک (2- اصول شبکه، اینترنت و پروتکل‌های آن، انتخاب‌های معماری‌ (Client/Server و p2p و real-time و غیر آن، …) تأخیر و پوشانیدن آن، شبیه‌سازی deterministic )
Play testing
بازار بازی سازی
اصول شبکه، اینترنت و پروتکل‌های آن، انتخاب‌های معماری‌ (Client/Server و p2p و realtime و غیر آن، …) تأخیر و پوشانیدن آن، شبیه‌سازی deterministic.
leaderboard
Login/SignUp
محمد ایرجی پروژه فنی: ساخت یک بازی تحت شبکه
گرافیک و رندر و انیمیشن، فیزیک و collision،… نادر رنجبری پروژه فنی: ساخت یک بازی با تدریس فیزیک
عامل‌های هوشمند و شبیه‌سازی رفتار، ماشین‌های حالت و انواع و کاربرد آن‌ها، رفتارهای پیچیده‌تر با روش‌های پیچیده‌تر، محاسبه‌ی مسیر و مسیریابی (pathfinding و navigation)، مباحث پیشرفته و کاربردهای خاص آقای جلیلی پروژه فنی: ساخت یک بازی با تدریس هوش مصنوعی


ثبت نام کلاس‌ها
کلاس‌های انستیتو از شنبه 12 مرداد شروع خواهند شد و آخرین مهلت برای ثبت نام در کلاس‌ها جمعه 11 مرداد خواهد بود. علاقه مندان برای ثبت نام می‌توانند از این لینک استفاده نمایند.
 

شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:  88310222(021) داخلی‌های 431 و 433

پیوندهای مرتبط

آخرین خبرها

پربازدیدترین خبرها